Op 20 maart ’14 heb ik een oproep gedaan aan alle lezers van Whysheid om in 99 dagen tijd een eigen bedrijf te starten dat een passief inkomen genereert. En jawel, trouwe Whysheid lezeres Emeline Huijzer deed mee aan deze Let’s Do This uitdaging en zij begon een eigen webwinkel dat nu een passief inkomen genereert. Haar webshop Huijzer Boompje Beestje is pas zo’n vier maanden oud en krijgt nog steeds dagelijks nieuwe bestellingen! Lees hier precies hoe zij haar webshop is begonnen vanaf scratch en hoe zij nu een passief inkomen genereert.

Webshop case study: http://www.huijzerboompjebeestje.nl/

 

Wat is de naam van je onderneming en wat doet het bedrijf?
Huijzer Boompje Beestje. Een webshop voor handgemaakte interieuraccessoires & styling.

Sinds wanneer is je bedrijf opgericht en waarom ben je begonnen?
Ik ben begonnen op 16 mei 2014. Ik wilde mijn creativiteit gebruiken om geld te verdienen en daarnaast waardering krijgen voor wat ik maak. Er bestaat geen groter compliment dan jouw producten bij andere thuis terug zien.

Mijn grootste uitdaging was te beginnen met de webshop.”

Hoe heb je de eerste sale gemaakt?
Voor het openen van de webshop was ik al dagelijks gebruiker van Instagram. Op 16 mei, het moment wanneer ik de de webshop opende, heb ik een foto gepost over mijn nieuwe webshop. Op deze manier haalde ik mijn eerste klanten binnen.

Wat is je investering gewest en hoe heb je dat bij elkaar gesprokkeld?
€ 500,-. Dit was spaargeld.

Wie is je doelgroep?
De doelgroep van Huijzer Boompje Beestje zijn voornamelijk vrouwen tussen de 20 tot en met 45 jaar. Het zijn vrouwen die bewust zijn in het kiezen van hun interieur en graag meegaan met woontrends of op zoek zijn naar bijzondere items.

Wat is het verdienmodel?
Ik maak gebruik van het handelsmodel. De producten die ik maak verkoop ik semi-automatisch via mijn webshop direct aan de klant.

case study Let's Do This Uitdaging Huijzer Boompje Beestje - VogelkooilampWat onderscheid jou van anderen?
Ik kan in objecten nieuwe doeleinden zien. Ik maak van een oude vogelkooi die niet meer gebruikt wordt, een lamp voor aan het plafond. Ik tover oude barkrukken om tot nieuwe hippe krukjes. In de webshop vind je producten die je niet bij andere webwinkels vind. De producten zijn uniek en handgemaakt.

Ik verkoop uiteraard ook producten die tot de woontrends van het moment behoren. Met trends moet je meegaan als webshop, anders trek je een stuk minder potentiële klanten aan.

Mensen zijn opzoek naar iets wat ze in hun hoofd hebben. Ze komen bij mij terecht en vinden wat ze zoeken, maar ze vinden ook nieuwe onbekende producten.

Wat was je grootste uitdaging en hoe ben je die overkomen?
Mijn grootste uitdaging was te beginnen met de webshop. Ik ben extreem perfectionistisch en alles moest dus perfect uitgevoerd worden. Als ik dit niet kon waarmaken moest het via een andere weg.

Mede door de #Let’sDoThis uitdaging van Whysheid.nl heb ik me hier overheen kunnen zetten. Pim leerde me niet zulke hoge eisen te stellen en gewoon maar te beginnen. Alles wat nieuw is, is eng. Dat is niet erg, het is ook leuk! Probeer wat je wilt, lukt het niet? Onderzoek dan waarom het niet lukt en probeer iets anders. Klinkt makkelijk he? Is het eigenlijk ook. Laat het maar over je heen komen, je bedenkt bij elke nieuwe situatie wel weer een oplossing.

Wat was je grootste fout die je hebt gemaakt?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet hele grote fouten heb gemaakt. Tot nu toe gaat het ondernemerschap mij gemakkelijk af. Het is een keer gebeurd dat een verzonden pakketje naar een klant niet aankwam, omdat er geen track en trace code op het pakketje zat. PostNL  kon me daarom ook niet helpen met het traceren van het pakketje. Wat doe je dan? Je baalt ervan en je gaat door. Ik heb een nieuw pakketje verstuurd met een track en trace code. Dat was ook de dag dat ik besloot de verzendkosten te verhogen, zodat ik op elk moment een pakketje kan volgen doormiddel van de code.

Daarnaast krijg ik wekelijks e-mails van ‘happy customers’ die me foto’s sturen van producten. Dat maakt me zo ontzettend trots!”

Hoe ga je om met fouten en wat heb je ervan geleerd?
Fouten zijn er om te maken, dat klinkt als een cliché. Maar het is echt zo! Doordat ik fouten heb gemaakt, leerde ik dat het op die manier niet werkte. Je doet iets op een andere manier en het werkt. Wanneer je de fout niet had gemaakt, had je hetgeen wat je deed misschien wel minder goed gedaan dan nadat je een fout had gemaakt.

Webwinkel, webshop Showrek Huijzer Boompje Beestje wanddecoratieHoe test je jouw aannames?
Mijn verkoopcijfers bepalen of mijn aannames van producten kloppen. Een goed voorbeeld hiervan is het showrek. Dit is een metalen rek, ook wel betongaas genoemd, wat in de bouw veel gebruikt wordt. Een halfjaar voordat ik de webshop opende, hing zo’n rek boven mijn bureau. Er hingen notities en herinneringen aan. Een simpel rek, wat je kan inrichten naar jouw wensen.

Dit moest en zou een succes worden! En jawel, de webshop is nu bijna vier maanden open en nog steeds krijg ik dagelijks bestellingen voor het showrek.

Een minder succesvol product zijn de lampen die ik verkoop. Ik krijg er veel enthousiaste reacties op, maar verkopen doe ik niet. De prijs van de lampen zijn in vergelijking met de showrekken aanzienlijk hoger. Hier zit dan ook veel meer werk en tijd in. Ik denk dat mensen het toch spannend vinden om een wat hoger bedrag te betalen bij nog een kleine webshop.

Hoe ga je om met momenten van twijfel?
Op momenten dat ik twijfel vraag ik raad bij de mensen die dicht bij me staan. Door er over te praten kom je vaak tot nieuwe inzichten. Soms moet je ook niet te lang bij iets stil staan, gewoon doen wat goed voelt. Achteraf kom je er meestal achter dat twijfelen nergens voor nodig was.

Wat was onverwacht?
Dat de webshop in zo’n korte tijd, zo’n groot succes is geworden! Dit had ik op het begin alleen maar durven dromen. Natuurlijk denk je er over na als je begint. Wellicht wordt het een groot succes, maar je moet het eerst waarmaken.

Daarnaast krijg ik wekelijks e-mails van happy customers die me foto’s sturen van producten. Dat maakt me zo ontzettend trots! Hoeveel moeite klanten nemen om je een mailtje te sturen nadat ze het product thuis hebben ontvangen. Dat vind ik bijzonder!

Heb je hulp gehad van anderen met het oprichten van je bedrijf? Zo ja, waarmee en van wie?
Zoals ik al eerder aangaf heb ik veel gehad aan de #Let’sDoThis uitdaging van Whysheid.nl. Via mijn vriend kwam ik terecht op de website van Pim. Hij stond in de startblokken om te beginnen aan de uitdaging. In eerste instantie dacht ik, ik volg gewoon wat hij doet en dan zie ik wel, maar ik werd echt aan het werk gezet door Pim. Ik deed de opdrachten die hij uitvoerde, ik onderzocht en ontdekte.

In het begin heb ik veel email contact gehad met Pim. Vaak gaf hij me dat extra zetje wat ik nodig had om door te gaan. Wat mijn vriend tevens ook deed. Hij denkt meer in oplossingen en gewoon gaan. Ik zie overal een probleem in redenen waarom ik het niet zou doen. Beide hebben ze dit bij me eruit weten te slaan. Zonder hen was ik nooit zo ver gekomen waar ik nu ben.

Boomstam Huijzer Boompje Beestje webshop woondecoratieWat doe je qua marketing en promotie en wat werkt goed voor je?
Ik gebruik voornamelijk social media (Facebook en Instagram). Zodra ik een nieuwe post plaats, schieten de bezoekersaantallen van de webshop omhoog. Bijna alle orders behaal ik door Instagram. De webshop wordt ook wel is gepromoot door bloggers, ook hier haal ik nieuwe orders uit.

Daarnaast verstuur ik elke maand een nieuwsbrief naar klanten en prospects. Hierin worden producten besproken en de nieuwste acties gedeeld.

Wat zijn de grootste lessen die je hebt geleerd?
Doe vooral de dingen waar je blij van wordt en wat voldoening geeft. Wat is je droom? Wat houd je bezig? Wil je een webshop? Open een webshop. Wil je topsporter worden? Train ervoor. Blijf vooral in jezelf geloven en sta af en toe is stil bij wat je al bereikt hebt. En vooral heel veel genieten!

Waarom kopen mensen jouw product? (en niet ergens anders?)
Zoals ik al eerder genoemd heb bied ik unieke producten aan, die andere webwinkels niet aanbieden. Daarnaast wordt elk product ingepakt als cadeautje. Tevens organiseer ik ook regelmatig leuke winacties via social media. Ik streef er naar om binnen 24 uur het bestelde product, bij de klant in huis te hebben. Ik denk dat er maar weinig kleine webwinkels zijn die dit kunnen waarmaken.

Welke ‘gewoontes’ hebben je geholpen bij je succes?
Ik vind het belangrijk dat als klanten een bestelling doen, ze ook kunnen verwachten dat ze het product zo snel mogelijk in huis hebben. Er is niets zo vervelend een bestelling te doen en je vervolgens een week moet wachten totdat het bezorgd wordt. Op het moment dat de klant haar/zijn factuur voldaan heeft, verstuur ik het product gelijk naar de klant toe. Mijn streven is om binnen 24 uur het product bij de klant in huis te hebben. In het gastenboek van de webshop wordt de snelle service meermaals benoemd. Deze gewoonte heeft mij dus zeker geholpen bij mijn succes. 

Welke tips wil je aan andere ‘wantrepreneurs’ geven?
Gewoon beginnen en niet uitstellen voor later. Je haalt uit een eigen onderneming zoveel voldoening.

Wat zou je anders doen als je opnieuw begint?
Ik zou eerder zijn begonnen.

Wat kunnen we van jou verwachten in de toekomst?
Ik blijf bezig met het ontwikkelen van nieuwe producten. Ik wil een groter publiek gaan aantrekken en niet alleen via social media. Dit jaar wil ik naast de webshop ook op markten en braderieën mijn producten gaan verkopen. Momenteel ben ik ook met verschillende pop-up stores in gesprek of zij mijn producten ook kunnen gaan verkopen. Dit zijn tijdelijke winkels door het gehele land die bijzondere producten aanbieden.

Wil je de avonturen van Emeline en de laatste ontwikkelingen van haar webshop Huijzer Boompje Beestje volgen? Bezoek dan nu de webshop en volg haar via social media via de contactgegevens hieronder!

Web: www.huijzerboompjebeestje.nl
Facebook: Huijzer Boompje Beestje
Instagram: huijzerboompjebeestje
Contact: Stuur een bericht naar Emeline

Wat vind je van deze webshop? Laat onderaan een reactie achter in de comments!

Pim Stigter reisde de wereld over als pro snowboarder en woont nu samen met zijn vriendin in Scheveningen waar hij Whysheid.nl heeft opgericht.

Pim is gepassioneerd (online) marketeer, houdt van ondernemen, lifestyle design en passief geld verdienen. Hij helpt mensen hun dromen verwezenlijken door middel van ondernemen.

Het liefst houdt hij zich bezig met het tot leven brengen van ondernemersideeën.

Whysheid.nl is de beste bron voor passief geld verdienen en slim ondernemen.

Je vind hier de best-practices, case study’s, stools, strategiën, het laatste nieuws over SEO/marketing/growth hacking/etc. en je ontmoet hier gelijkgestemde mensen die passief geld verdienen en doen wat ze leuk vinden.

Voeg Pim op Twitter toe | of stuur hem een e-mail

Facebook Twitter LinkedIn 

Vind je het leuk wat je hebt gelezen en wil je passief geld verdienen?

Pim StigterZo ja, vul dan je e-mailadres in en krijg voortaan nieuwe blogposts via e-mail. Je ontvangt meteen gratis tips en strategieën over passief geld verdienen en de Whysheid Toolgids met: 'De 7 Beste Tools voor Online Ondernemers'. Begin nu, vul hieronder je e-mailadres in en druk op de oranje knop.