Kristiaan Hartmann is parttime docent, parttime medewerker bij een startup en in zijn ‘vrije tijd’ runt hij zijn nieuwe animatie videoproductie bedrijf More Sales Videos waarbij hij het grootste deel van het werk niet zelf doet.

In deze case study leer je:

Hoe kun je passief geld kunt verdienen met werk uitbesteden

Werk uitbesteden en passief geld verdienenMore Sales Videos richt zich op duurzame bedrijven en helpt hun websites meer converteren (lees: meer geld verdienen) door doelgerichte animatie video’s te maken voor op hun website.

Kristiaan haalt de opdracht binnen en besteed dit deels uit aan freelancers die animatie video’s produceert.

Nadat hij een training heeft gevolgd van Timothy Marc bij Freedom Studio’s is Kristiaan aan de slag gegaan en heeft hij zoveel mogelijk geautomatiseerd en uitbesteed aan specialisten in het productieproces.

Deze case study bewijst nog maar eens dat je niet al het werk zelf hoeft te verrichten om (passief) geld te verdienen.

Tip! In mijn artikel:  64 Bewezen “Passief Inkomen Verdienmodellen staan heel veel verdienmodellen met passief geld verdienen die je (deels) kunt uitbesteden.

Voordat we beginnen, waarom wil je als bedrijf überhaupt animatie video’s?

Kristiaan: ”Eigenlijk zijn animatie video’s sterke tools om complexe (of minder complexe) zaken uit te leggen en/of de bezoeker van de website door het gehele verkoop proces te begeleiden, en dit allemaal binnen maar 90 seconde tijd!

De aanwezigheid van video’s zorgt ervoor langere ‘on-page’ tijd en hogere conversies (diverse onderzoeken hebben dit bewezen).”

Over Kristiaan Hartmann in het kort

Kristiaan Hartmann owner of moresalesfor.us

Kristiaan woont in Den Haag, bereikt nu net de magische grens van 30 jaar en is geïnteresseerd in Toerisme (zijn werk naast More Sales For.us), surfen en ‘nieuwe’  marketing tools.

Zonder verdere vertraging nu dan de case study in 20 vragen:

Case study: Hoe kun je passief geld kunt verdienen met werk uitbesteden

1. Wat is de (roep)naam van je onderneming, wat doet het bedrijf, wanneer is het opgericht en hoe ben je er mee begonnen?

More Sales Videos produceert animatie video’s. Deze video lijdt een potentiële klant van een bedrijf door het hele verkoopproces en/of legt het product of de service uit. Dit allemaal binnen 90 seconde. Ik richt me voornamelijk op bedrijven in de duurzame en MVO sector, dit zijn bedrijven waarvan ik vind dat die meer aandacht (en verkoop) verdienen. Dit zijn namelijk producten en diensten waar iedereen beter van wordt. De onderneming, de klant maar uiteindelijk ook de hele gemeenschap. Deze ondernemingen verdienen meer aandacht en verkoop, daar help ik ze mee. Op deze manier kan ik een bijdrage leveren aan een duurzamere wereld. More Sales Videos bestaat sinds de zomer van 2015.

2. Wat is je investering geweest en hoe heb je dat bij elkaar gesprokkeld?

Omdat het een online onderneming is, zijn de kosten bij de start vrij laag. Het enige wat ik nodig had is een goede website. Dit heb ik betaald vanuit privé geld.

3. Wie is je doelgroep?

De doelgroep zijn bedrijven die ondernemen in de duurzame / maatschappelijk verantwoord ondernemen sector. Dit kunnen bedrijven zijn die een duurzaam product verkopen, bijvoorbeeld zonnepanelen, een duurzame dienst leveren zoals het duurzaam consumenten platform Nudge of stichtingen. Bij alles gaat het om een bijdrage leveren aan een betere leefwereld. Dit kan sociaal, economisch of gericht op de natuur zijn.

Binnen de bedrijven spreek ik vaak met of de eigenaar of de marketing manager/directeur.

4. Wat is het verdienmodel van MoreSalesFor.us?

MoreSalesFor.us levert geanimeerde video’s en de klanten betalen. Ik haal de opdracht binnen en werk samen met specialisten op elke deel van het productie proces. Een deel doe ik zelf en een deel wordt gedaan door een vast team van freelancers. Ik doe waar ik goed in ben en mijn team doet waar zij goed in zijn.

5. Wat onderscheid jouw bedrijf van andere video bedrijven behalve dingen slim uitbesteden?

Naast deze samenwerkingen denk ik dat de doelgroep die ik aanspreek vrij specifiek is, écht een niche dus. Ik heb nog geen andere video bedrijven gezien die zich op de markt richten waarop ik mij richt.

Verder produceert More Sales Video’s alleen animatie video’s en bijvoorbeeld geen live video’s. Ik heb mij op die manier echt gespecialiseerd in iets.

“Van elke fout leer je, dat zou de bedoeling moeten zijn. Sta er niet te lang bij stil.” – Kristiaan Hartmann, oprichter van moresalesfor.us

happy clients met werk uitbesteden - een case study met moresalesfor.us

6. Hoeveel unieke bezoekers/klanten heeft je bedrijf en hoeveel omzet per maand/jaar? Wat kan en wil je hier over zeggen?

Hier kan ik nu nog weinig over zeggen. Het is geen service waarbij ik enorm veel klanten via mijn site hoef te trekken. Ik investeer in een goede klant relatie omdat het geen snelle en goedkope producten zijn. Ik heb daarom ook niet meerdere sales per week nodig om winst te draaien.

7. Wat was je grootste uitdaging en hoe ben je die overkomen?

Starten, falen, teleurgesteld zijn en weer door gaan. Dit is wat iedereen doormaakt wanneer je een onderneming start. De kunst is vol blijven houden en door blijven gaan, zolang je gelooft in je product dan komt het goed.

8. Wat was je grootste fout die je hebt gemaakt tijdens ondernemen?

Misschien dat ik er nu geen kan bedenken? Wellicht moet een ergens een keer meer risico nemen – ‘lacht’.

9. Hoe ga je om met fouten en wat heb je ervan geleerd?

Ik omarm fouten als lessen en zet dat om in het verbeteren van het product en de service die ik bied. Ik kan niet specifiek iets nu benoemen wat ik ervan geleerd heb. Van elke fout leer je, dat zou de bedoeling moeten zijn. Sta er niet te lang bij stil.

10. Als ondernemers hebben we allemaal weleens last van twijfel. Hoe ga jij daarmee om?

Dit is inderdaad lastig, zeker na een tegenslag. Volgens mij moet je dan zo snel mogelijk doorgaan en op zoek gaan naar een ‘mini win’, zo simpel kan het vaak zijn. Het boek The War of Art van….  Heeft dit mooi beschrijven. Waarom de twijfel er is en wat je er mee kan doen. Het is een beetje zweverig boek maar ‘boek 1’ en ‘boek 2’ (zie dat als hoofdstukken) zijn interessant. ‘Boek 3’ vond ik persoonlijk te zweverig worden.

Vier ook je mini-wins. Dit kan van alles zijn, nieuwe website af. Eerste verkoop, sowieso een verkoop. Vier het op een manier die je leuk vind en wat je vaker zou willen doen, dan trigger je jezelf om meer succes te behalen. Want succes = weer opnieuw dit vieren (dat lekkere stuk biefstuk kopen, uit eten gaan, dat product kopen wat je al lang wilde hebben, vakantie boeken, you name it!).

11. Heb je hulp gehad van anderen met je bedrijf? Zo ja, waarmee en van wie?

Ik ben lid van een community van mensen die online ondernemen, een mastermind. Hier leren we veel van elkaar. Verder heb ik mijn netwerk gebruikt om aan de eerste klanten te komen.

“Ik denk dat we allemaal meer kunnen dan we denken, het is vaak een kwestie van het gewoon doen en door blijven zetten.” – Kristiaan Hartmann

12. Wat doe je qua marketing en promotie en wat werkt goed voor je?

Direct mail / email is tot nu toe het enige wat ik gedaan heb. Per post een interessant (voor de ontvanger) boek of artikel sturen met een persoonlijke brief erbij. Dit kan ook per email met bijvoorbeeld een e-book (controleer copyright!). Dit werkt goed, binnenkort wil ik een LinkedIn campagne gaan starten. Netwerk events zijn tot nu toe ook redelijk succesvol geweest, mooi moment om te starten met het opbouwen van een relatie.

13. Wat zijn de grootste lessen die je tot nu toe hebt geleerd?

Ik denk dat we allemaal meer kunnen dan we denken, het is vaak een kwestie van het gewoon doen en door blijven zetten. Tegenslagen zijn er altijd wel, vier ook de kleine overwinningen in het begin. Iets heel anders, het hangt natuurlijk van je product/service af maar een portfolio is ook heel belangrijk. Verder, ook dat je niet alles zelf hoeft te doen en dingen kunt uitbesteden.

14. Welke ‘gewoontes’/habits hebben je geholpen bij je tot nu toe behaalde successen?

Ik worstel nog met mijn ochtendroutine, ik zie in waarom en hoe belangrijk dit kan zijn alleen heb ik nog niet mijn miracle morning gevonden.

15. Welke tips wil je aan andere ondernemers en ‘wantrepreneurs’ geven?

Luister naar Richard Branson; screw it let’s do it!  Begin en zet door, success komt niet na één keer proberen.

Verder, investeer in jezelf. Ga naar evenementen waar gelijkgestemde mensen komen en volg trainingen, ook al kosten ze geld. Als je de informatie goed weet om te zetten betaald het zich vanzelf terug.

16. Wat zou je anders doen als je opnieuw begint?

Er voor zorgen dat ik meer tijd had om te investeren naast mijn andere baan, momenteel ben ik (nog) geen fulltime ondernemer.

Begin met uitbesteden - let's go

17. Wat is je grootste uitdaging tot nu toe?

Het managen van tijd, balans vinden tussen werkgever, onderneming en ontspanning.

18. Wat kunnen we van jou verwachten in de toekomst?

Toffe video’s 😀

19. Op welke keywords wil je gevonden worden?

Online marketing, duurzaamheid, animatie video, uitbesteden, uitleg video, sales, marketing communicatie duurzaamheid, meer verkoop, hogere conversie en meer leads.

20. Als mensen met je in contact willen komen? Hoe kunnen ze dit het best doen?

Contact Kristiaan Hartman van More Sales Videos: kristiaan@moresalesfor.us
Site voor meer info:www.moresalesfor.us

Korting!

Wil jij ook een animatie video voor op je site?

Kristiaan geeft nu exclusief 10% korting voor Whysheid lezers.

  1. Klik HIER
  2. Ga naar ‘contact’ om Kristiaan een e-mail te sturen
  3. Stuur een e-mail en schrijf dat je via: ‘Ik kom via het artikel van Pim Stigter op whysheid.nl

En ontvang direct 10% korting op je animatie video.

Ben je geïnspireerd door dit artikel?

Stuur het door naar een vriend die dit ook leuk vind en geef dit artikel een like, share of tweet!

 

 

 

Pim Stigter reisde de wereld over als pro snowboarder en woont nu samen met zijn vriendin in Scheveningen waar hij Whysheid.nl heeft opgericht.

Pim is gepassioneerd (online) marketeer, houdt van ondernemen, lifestyle design en passief geld verdienen. Hij helpt mensen hun dromen verwezenlijken door middel van ondernemen.

Het liefst houdt hij zich bezig met het tot leven brengen van ondernemersideeën.

Whysheid.nl is de beste bron voor passief geld verdienen en slim ondernemen.

Je vind hier de best-practices, case study’s, stools, strategiën, het laatste nieuws over SEO/marketing/growth hacking/etc. en je ontmoet hier gelijkgestemde mensen die passief geld verdienen en doen wat ze leuk vinden.

Voeg Pim op Twitter toe | of stuur hem een e-mail

Facebook Twitter LinkedIn 

Vind je het leuk wat je hebt gelezen en wil je passief geld verdienen?

Pim StigterZo ja, vul dan je e-mailadres in en krijg voortaan nieuwe blogposts via e-mail. Je ontvangt meteen gratis tips en strategieën over passief geld verdienen en de Whysheid Toolgids met: 'De 7 Beste Tools voor Online Ondernemers'. Begin nu, vul hieronder je e-mailadres in en druk op de oranje knop.