Als je anno 2016 een bedrijf hebt zal je eraan moeten geloven. Een website is een absolute must als je een beetje mee wil blijven doen met het geweld op markt. Je kan er voor kiezen om dit alles uit te laten besteden maar dat kost een hoop geld. Daarnaast heb je het ook nog eens niet in eigen hand. Je kan er niet je eigen creativiteit op loslaten en voor sommige ondernemers is dat een groot minpunt. Echter is het maken van een website niet iets wat iedereen zomaar kan. Een belangrijk compartiment van een website is het webdesign. Dit kan bijdragen aan een verhoogde conversie van je website. Maar hoe doe je dat dan precies? Met dank aan webdesignbureau Vwebdesign kunnen we enkele tips uit de doeken doen.

One step checkout

Hoeveel bezoekers die mogelijk een klant zouden kunnen worden verlies jij elke maand? Bezoekers die al een product in het winkelmandje hebben geplaatst maar wanneer ze op het punt staan om af te rekenen opeens afhaken op onverklaarbare wijze? Dit is niet helemaal onverklaarbaar. Het kan zijn dat het checkout proces te onoverzichtelijk en chaotisch voor de bezoeker is. Daardoor kunnen ze afhaken. Door een one step checkout te maken kan je dit probleem verhelpen.

Vertrouwen

Vertrouwen is misschien wel de belangrijkste factor die een klant kan overhalen om tot aankoop over te gaan. Zorg er dus voor dat je met je webdesign het vertrouwen wekt van de klant. Dit kan je doen door certificaten van goedkeuring zichtbaar te maken op je webpagina. Daarnaast hebben relevantie en een goed overzicht tevens een zeer positieve invloed op het vertrouwen van de klant. Zorg dat je dezelfde consequent bent in het noemen van productnamen en probeer te denken vanuit het perspectief van de klant/bezoeker.

 

Femke